Bu çalışma Jakoben dönemde cadılık temsilini John Marston’ın aynı çağda kaleme aldığı The Wonder of Women or The Tragedy of Sophonisba (1606) isimli eseri çerçevesinde ele almaktadır. Kadın düşmanı olarak bilinen bir kral olan James I İngiltere’de hüküm sürdüğü ve kadınların erkeklerden hem akli hem de biyolojik yönden daha düşük bir konumda yer aldığı görüşünün hâkim olduğu ataerkil kültür çerçevesinde yazılan oyun, dönemin kadın düşmanı bakış açısını sahnelemektedir. Öyle ki, eserdeki cadı figürü bir kadındır ve o dönemde cadı kadınlara atfedilen tüm olumsuz özellikleri taşımaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma John Marston’ın eseri aracılığıyla cadılığa atfedilen basmakalıp yargıları yinelediğini ve böylece kadın düşmanı düşünceyi pekiştirdiğini iddia eder.
This study aims to analyse the representation of witchcraft in the Jacobean context within the framework of a Jacobean play, namely John Marston’s The Wonder of Women or The Tragedy of Sophonisba (1606). Written during a patriarchal period when the misogynistic emperor James I reigns over England and when women are regarded to be biologically and intellectually inferior to men, Sophonisba represents the misogynist mind-set in that the witch in the play is a woman, and she possesses the negative features conventionally associated with the witches at the time. In this respect, this paper argues that Marston’s work reinforces the stereotypical witch image and thereby perpetuates the misogynist thought.
By subscribing to E-Newsletter, you can get the latest news to your e-mail.