ISSN :2146-4219

ANASANAT ATOLYE RESİM EĞİTİMİNDE PORTREDE ANLAM KATMANI

Author:

Number of pages:
101-107
Language:
Türkçe
Year-Number:
2019-22

Sanat eğitimi veren kurumlarda, sanatın gerçek amacı olan görünenin ötesinde anlam arayışlarını kavratmak büyük önem taşımaktadır. Ana sanat atölye resim derslerinde bu amaca yönelik portre konusu oldukça kritik bir konumdadır. Çünkü portre benzetme kaygısının en fazla yaşanacağı alandır. Portre insan yüzünün ve ifadesinin yansıtılmasıdır. Portre çiziminde asıl amaç kişinin fiziksel benzerliğini yansıtmaktan daha çok modelin kişiliğini, ruhsal yapısını özgün sanatsal bir dille ortaya çıkarmaktır. Portre çalışmalarında benzerliğin yakalanmaya çalışılması doğaldır. Fakat modelin benzerliği fiziksel benzerlikte yani modelin yüz hatlarının doğru aktarılmasında saklı değildir. Ruhun dışarıya vurarak kendisini göstermesi ihtiyacıdır .Dolayısı ile portre konusu ana sanat atölye derslerinde, resimde görüneni yansıtmanın ötesinde anlam arayışlarına geçme ve özgün tarzını koruyabilme kazanımı için kullanılmalıdır. Nitel araştırma yöntemiyle yapılan bu çalışmada tarihi süreçte portre çalışmalarıyla ilgili literatür çalışması yapılmıştır. Portrede görüneni yansıtmanın ötesinde arayışların öne çıktığı çağdaş sanatçı örnekleri değerlendirilmiştir. Üniversitelerin ana sanat atölye resim derslerinin müfredatında portre konusu incelenmiştir. Çalışmanın ana sanat atölye resim dersi alan öğrencilerin öncelikle portre çalışmalarında olmak üzere işlerinde görüneni yansıtmanın ötesinde anlam arayışlarında katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Anasanat atolye derslerinde portre konusu daha geniş kapsamda ele alınmalıdır.

Keywords


It is of grea timportance in instituons providing art education to research for meaning beyond the real goal of art. The subject of portrait his purpose in main art Workshop painting lessons is in a very critical direction. Becouse portrait analogy is the a area where the anxiety is most experienced. Portrait is th ereflection of human face and expression. It is to reveal the personality of the more models in a language by originalizing the spiritual structure. It is natural to try to find similarity in portrait studies. However, the similarity of the model is not hidden in the physical similarity, that is, the correct transmission of the facial features of the model. The soul must be shown by hitting th eoutside.Therefore, the subject of portrait is beyond the main art workshopclasses, reflectingwhat is seen in thepainting. Theportraitwasevaluatedaboutthecontemporary artist fromwhomone of thequestswentbeyondreflectingwhatwasvisible. Thesubject of portrait is studied in thecurriculum of the main art workshop painting courses of the universities. The main art work shop painting course of the study is a planned working environment where theare is located.

Keywords

Article Statistics

Number of reads 2,246
Number of downloads 1,347

Share

Diyalektolog - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
E-Mail Subscription

By subscribing to E-Newsletter, you can get the latest news to your e-mail.