DİYALEKTOLOG

Quick Access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Summary


TINGUELY VE WARHOL ÜZERİNDEN SANAT ESERİ ÜRETİMİNDE TEKNOLOJİYE YAKLAŞIM; MAKİNE YAPMAK VE MAKİNE OLMAK
Güncel sanat pratiklerinde teknoloji kullanımını etkileyen ve tetikleyen olgular ışığında, sanatçı ve izleyici arasındaki bağlantıyı kuran sanat eserinin gelişim ve dönüşümü oldukça hızlı olmuştur. Sanayi devrimiyle hızlanan teknolojik gelişmeler sanat yapıtının nasıl olması gerektiği sorusunu ortaya çıkarmaktadır. Marcel Duchamp’ın ‘Ready-Made’leri ile tuvalin dışına çıkan resim, Konstüriktif bir yapı kazanmış ve teknolojinin de gelişmesiyle devinim halinde bir yapıya dönüşmüştür. Kinetik sanat ortaya çıktığında hareketin güzelliği ve her sanat eserinin hareket etmesi mantığı gelişmiş ve Jean Tinguely bu bağlamda Meta-Mekanik dediği işler yapmıştır. Her şeyin hareket ettiğini ve durağanlık kavramının olmadığını söyleyen sanatçı değişkenliğin gerekliliğine inandığını belirtmiştir. Bir makine yapmak isteyen Tinguely’nin yanı sıra bir makine olmak isteyen Andy Warhol ise, daha çok üretebilmek için tüketim toplumunun metalarından faydalanmış ve seri üretim fikrini geliştirerek fabrika dediği sanat atölyesini kurmuştur. Teknolojiyi yeni bir sanat nesnesi olarak gören Tinguely, teknolojiyi seri sanat eseri üretme aracı olarak gören Warhol ve ortak düşünceleri; Makine.

Keywords
Tinguely, Warhol, Makine, Teknoloji, Meta-Mekanik

Advanced Search


Announcements

    DİYALEKTOLOG DERGİSİ DOÇENTLİK BAŞVURULARINDA PUANLANMAKTADIR

    2019 BAHAR 20. SAYI YAYINLANMIŞTIR

     

     

     15 TEMMUZ 2019 TARİHİNDEN  SONRA DERGİ SİSTEMİNE   YÜKLENEN MAKALELER  ARALIK 2019 SAYISI  İÇİN DEĞERLENDİRİLECEKTİR. 


    MAKALELERİN HAKEM LİSTESİNE JENERİK DOSYASINDAN ULAŞABİLİRSİNİZ


Adres :Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1. Kat A129 Denizli
Telefon :05426050023 Faks :
Eposta :diyalektologdergi@gmail.com

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri